Grondige kwaliteit uit principe!

Smaakvol en gezond

 

Paddenstoelen en champignons worden gegeten als groente. Er zijn talloze recepten in omloop in kookboeken en op internet. Ze kunnen op elk moment van de dag, tijdens alle gelegenheden en in vele hoedanigheden gegeten worden. Van fastfood tot culinair hoogtepunt,  als onderdeel van de soep of saus en ragout en van hoofdgerecht tot bijgerecht. Dat maakt paddenstoelen in al zijn variaties misschien wel tot de meest veelzijdige groente die er te koop is.

Deze eigenschap maakt dat paddenstoelen en champignons bijna wekelijks voorkomen op het boodschappenlijstje van de consument. Die weten ook dat paddenstoelen en champignons onderdeel zijn van gezonde voeding. Paddenstoelen en champignons hebben hun specifieke voedingswaarde. Ze zijn vet- en caloriearm en rijk aan mineralen, vezels en vitaminen. Ze vormen een natuurlijke bron voor vitamine B2, B3, foliumzuur, fosfor en kalium en bevatten veel vezels en koper. Het eiwitgehalte van paddenstoelen is bijzonder hoog en benadert het eiwitgehalte van vlees. Dit maakt dat deze heerlijke groentevariant ook vaak op tafel komt als vleesvervanger. Bovendien zijn  paddenstoelen overal te koop, makkelijk schoon te maken en te bereiden en eenvoudig in de koelkast te bewaren.

 

hartig hapje...

..Maaltijd

Haute Cuisine

Paddenstoelen schoonmaken

Bij wassen met water kunnen paddenstoelen hun smaak verliezen. Afvegen met een droog doekje of keukenpapier is voldoende.

Paddenstoelen bereiden

Koken : 5-7 min.
Roerbakken: 1-4 min.
Magnetron: 2-3 min.
Grill: 2-4 min.
Frituren: 2-4 min.

Paddenstoelen bewaren

Bewaar ze in een lucht doorlatende verpakking in de koelkast. De geur van sterk ruikende groenten nemen ze snel over. Bij fruit verouderen ze sneller.